maandag 3 oktober 2011

Eerste naaisels

Tussen mijn examens en de uitslag daarvan in 2010 zou ik twee weken naar mijn opa en oma gaan op het platteland van Groningen. Ik had met oma afgesproken dat zij me zou leren naaien op de naaimachine. Daar aangekomen zijn oma en ik zeer creatief bezig geweest wat in mijn eerste naaisel eindigde: een knielange spijkerrok. Ook de band uit m'n vorige bericht is daar ontstaan, maar dat even terzijde. Vol goede moed ging ik, eenmaal thuis aangekomen, een poging doen tot het naaien van een jurk. Het model bleek vreemd, ook na een deskundige poging van mijn moeder om er iets van te maken, en de jurk is nooit af gekomen. Ik had de moed verloren.
Deze zomer had mijn moeder in de paar weken dat ik niet thuis was de naaimachine op mijn zolderkamer gezet en was zij ijverig zomerhemdjes gaan naaien. Zonder patroon, gewoon vanaf een bestaand hemdje. Toen ik weer terug was, hebben we besloten de machine te laten staan. Uiteindelijk heb ook ik toen een hemdje gemaakt. Nu we beiden de smaak te pakken hadden, zijn er al een paar projectjes af:



tas gemaakt door mijn moeder

meest linkse shirt door mijn moeder, middelste samen en rechtste door mij

nieuwe zitting voor mijn bankje en nieuwe kussen hoezen (door mams)



zakje voor mn haakspulletjes door mij







Poppentruitje bedacht door mij met de restjes van mn jurk
En die knielange rok? Die vond ik bij nadere beschouwing toch te lang, dus gaat hij sinds kort door het leven als kort rokje.

2 opmerkingen:

  1. heey,
    super leuk dat je me volgt!
    Ik ga je blog in de gaten houden... ;)

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap gemaakt allemaal, dat doe ik je niet na!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen